تصویر آقای دهقانی پور

۵۰ دقیقه زمان اضافه آوردم…امیرحسین دهقانی پور قبولی آزمون قضاوت در سال ۱۴۰۱

ذهنی که تحت تسلط افکار و احساسات مثبت باشد جایگاه مناسبی برای ایجاد وضعیت ذهنی است که به آن ایمان می گوییم .

جناب آقای امیرحسین دهقانی پور جی پنجی موفق در سه آزمون قضاوت و کارشناسی ارشد و دکتری در سال ۱۴۰۱ معتقدند: ما انسان ها همیشه از شکست ها بیشتر یاد می گیریم تا موفقیت ها ؛ پس اجازه ندهید شکست ها شما را متوقف کنند. ایشان می گویند : هیچ گاه فراموش نکنید که موفقیت امر ساده ای است . اول تصمیم بگیرید که دقیقا چه می خواهید ، آن گاه تصمیم بگیرید که در صورت رسیدن به آرزوها ، بهای آن را بپردازید . و بعد هم بهای آن را پرداخت کنید.

feleshfeleshمتن کامل مصاحبه


بیوگرافی تون رو بفرمایید ؟

من امیرحسین دهقانی پور ساکن استان مازندران دانشجوی سال آخر کارشناسی هستم و توسط محصولات جی۵  با مطالعه در ۴ ماه ، امسال  رتبه ۴۷ کارشناسی ارشد جزا و رتبه ۵۲ حقوق کیفری اطفال و رتبه برتر در آزمون قضاوت و دکتری را به دست آوردم . سال گذشته هم به صورت آزمایشی در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کردم و رتبه دو رقمی به دست آوردم .

چطور با جی۵ آشنا شدید؟

من توسط دوستانم قبل از ورود به دانشگاه نام جی۵ رو شنیده بودم و بعد از ورود به دانشگاه یکی از دوستانم محصولات جی۵ رو تهیه کرده بودند برای گرایش جزا  و لی به دلایل شخصی ترک تحصیل کردند و من هم به محض اینکه متوجه شدم جی برگ ها رو از ایشون تهیه کردم زمانی که تهیه کردم محصول  حجم زیادی داشت که در نگاه اول با ترس شدیدی روبرو شدم اما دقیقا همان روزها بود که یکی از اساتید دانشگاهی ام به نام خانم نوشین لقمانی که خودشان هم با جی۵ رتبه یک وکالت سال های گذشته بودند درباره این محصول سر کلاس صحبت کردند و عزم من جزم شد که با این محصول مطالعه ام را شروع کنم . یک ساعت طول کشید تا نحوه و روش مطالعه با جی۵ را عمیقا یاد بگیرم و پس از آن متوجه قدرت فوق العاده بالای جی۵ شدم .و هر قدر که پیشتر رفتم علاقه ام به مطالعه با جی برگ ها بیشتر شده بود چون به راحتی مفاهیم را یاد می گرفتم .

علاقه شما به رشته حقوق از کجا شروع شد؟

دقیقا پس از رفتن به دانشگاه دقیقا از ترم یک احساس کردم این رشته با روحیات من بسیار سازگار است و استادی داشتم در ترم یک که بسیار به من کمک کردند تا علاقه مندی ام به دروس سنگین حقوقی بیشتر شود و ترم سه که بودم احساس می کردم تسلط خوبی بر قوانین دارم . ترم ۵  بودم که اقدام به آزمون دادن در مقطع ارشد کردم و از قضا قبول هم شدم با رتبه دو رقمی .

چرا گرایش جزا را انتخاب کردید؟

چون به عنوان یک پسر احساس کردم با روحیات من سازگارتر است و همینطور ترم سه که بودم کتب جزایی زیادی می خواندم و دقیقا همان زمان بود که احساس کردم علاقه مندی من به گرایش جزا بیشتر است .

چرا شغل قضاوت را انتخاب کردید؟

با توجه به شرایطی که دارم به نظرم قضاوت بهترین گزینه بود چون با وجود این که به وکالت هم علاقمند بودم باید پایان خدمت ارایه می کردم اما من متولد ۱۳۷۸ هستم و هنوز به خدمت نرفته ام . البته روحیاتم هم به قضاوت بیشتر نزدیک بود .

در قبولی چه آزمون هایی از جی۵ استفاده کردید ؟

آزمون کارشناسی ارشد پارسال و امسال که رتبه ام در هر دو سال زیر ۵۰ شد و آزمون دکتری و قضاوت هم قبول شدم .

چون روش شما روش علمی هست من به آن ایمان داشتم و  در قبولی به من خیلی کمک کرد . مخصوصاً در درس آیین دادرسی کیفری و جزا و متون فقه. همینطور قوانین خاصی که در بسته چتر نجات بود به من بسیار کمک کرد تا بتوانم در آزمون دکترا قضاوت و ارشد فقط با چهار ماه مطالعه قبول شوم بسته چتر نجات از نظر من بسیار مفید و کامل بود و توانست مرا به هدف بزرگم برساند .

خاطره ای شیرین از جی ۵ دارید که برای ما توضیح دهید؟

در حقیقت همراه داشتن جی برگها در سفر برای من بهترین خاطره بود و بایداعتراف کنم که همزمان با بیرون رفتن از منزل جی برگ ها کنارم بود و از تایم های مرده استفاده می کردم و این بسیار عالی ست چون به دانشجو کمک زیادی می کند که به هدفش نزدیک و نزدیکتر بشه و چه خاطره ای زیباتر از قبولی من در آزمون هایی که برایتان گفتم.

از سر جلسه آزمون تا اعلام نتایج چطور گذشت؟

 با توجه به اینکه سال گذشته به واسطه جی برگ ها در آزمون کارشناسی ارشد به طور آزمایشی شرکت کردم و به قبولی رتبه زیر ۵۰ دست پیدا کردم استرسی سر جلسه آزمون تحصیلی کارشناسی ارشد نداشتم زیرا تمامی سوالات دقیق مانند جی برگ ها بود و این برای من امتیاز محسوب می شد همه پرسش پاسخ های جی برگ ها در ذهن من تثبیت شده بود اما سر جلسه قضاوت چون فقط در درس های جزا و آیین دادرسی کیفری و متون فقه تسلط داشتم بسیار استرس داشتم طوری که حتی خانواده ام به من گفتند اگر قبول نشدی نگراننباش چون امسال آزمایشی بود و سال آینده با قدرت بیشتر شرکت کن و برای آزمون دکتری کمی استرس داشتم با اینکه متون فقه و جزا و آیین دادرسی کیفری را کامل مطالعه کرده بودم و چندین بار مرور کرده بودند پس از آزمون منتظر ارائه پاسخنامه صحیح از سازمانهای مربوطه بودم و زمانی که پاسخنامه ارایه شده توسط سازمان ها را دیدم متوجه شدم در آزمون ارشد قبول میشوم اما درباره آزمون دکترا و قضاوت مطمئن نبودم…

در نهایت زمان اعلام نتایج ساعت ۱۰ صبح بود و من منزل بودم و از برادرم خواستم کارنامه ارشدم را چک کند. ایشان گفت رتبه ات  زیر ۵۰ شده است و تو قبول شده ای و قطعاً در ۴ دانشگاه اول تهران می توانی قبول شوی به جرات می توانم بگویم برای آزمون قضاوت احتمال قبولی نمیدادم اما جالب اینجا بود که چون درصدهایم  در ۴ درس بسیار بالا بود توانستم قبول شوم و زمانی که قبولی خود را در این آزمون دیدم بسیار متعجب شدم و متوجه شدم که اگر در آزمون قضاوت حداقل چهار درس را ۸۰ درصد بزنیم و یک درس را ۵۰ درصد می‌توان به قبول شدن فکرکرد.

به نظر شما برای قبولی در آزمون های حقوقی برنامه ریزی چقدر تاثیر گذار است؟

به نظر من ۵۰ درصد تلاش و ۵۰ درصد برنامه ریزی در کنار هم هستند که می توانند داوطلب را به قبولی برسانند من با برنامه ریزی که از پشتیبانم در جی ۵ گرفتم توانستم بسیار عالی مطالعه را پیش ببرم . به جرأت می‌توانم بگویم داشتن مشاور و برنامه ریزی خوب؛ امر بسیار مهمی در قبولی شماست.

شما روزانه چند ساعت مطالعه می کردید ؟

خاطرم هست که از ترم یک روزانه ۶ ساعت مطالعه می کردم برای پایان ترم ها و آزمون ها البته کار درست تر این است که از ۴ ساعت مطالعه شروع شود و کم کم به آن اضافه شود اما چون من از خودم مطمئن بودم که هدف گذاری ام بسیار دقیق است و با خودم تعهد کردم که پا پس نکشم و خستگی را فراموش کنم به همین جهت با همان ۶ ساعت شروع کردم .

حین مطالعه دنیای مجازی را چطور مدیریت کردید ؟

من اصلاً اهل فضای مجازی نبودم چون مطالعه و فضای مجازی را باهم مغایر می دانستم اینستاگرام خود را پاک کردم و طی این دو سال اخیر فقط از واتساپ برای پیام و تماس های ضروری استفاده می کردم که البته آن هم مدیریت شده بود مثلاً اگر۸ ساعت درس می خواندم فقط یک ساعت در واتساپ وقت می گذراندم اما به نظرم اگر کسی نمی تواند این دو را مدیریت کند بهتر است از فضای مجازی کاملا فاصله بگیرد به نظرمن اگر  ۶  ماه فضای مجازی نداشته باشیم و به هدف برسیم آنقدر ارزشمند هست که متوجه باشیم واقعا نه تنها چیزی را از دست نداده ایم بلکه به پیشرفت و  آرزوی طلایی مان رسیده ایم .

تفریحات تان حین مطالعه چه بود؟

موسیقی و فیلم دیدن فقط یک ساعت آن هم فقط آخر شب… من هر روز ساعت ۷ صبح بیدار می شدم و مطالعه می کردم . باید همه چیز مدیریت شده باشد به نظرم اگر نمی توانید تفریح و برنامه و مطالعه تان را مدیریت کنید حتماً پشتیبان داشته باشید.

واکنش دوستان و خانواده تان هنگام مطالعه شما چطور بود؟

به نظر من  اگر کسی قصد مطالعه دارد نباید به واکنش‌های منفی اطرافیانش گوش دهد. البته خداروشکر خانواده بنده کاملاً حامی من بودند اما اگر دوستان و آشنایان یا اقوامتان ه شما ما انرژی منفی میدهند از آنها دوری کنید یا حتی المقدور تا زمان آزمونتان با آنها رابطه تان را بسیار محدود کنید زیرا روحیه‌تان را بسیار خراب می کند .  به نظر من نقش خانواده و اطرافیان بسیار مهم است زیرا خود درس خواندن بسیار سخت است و اگر حمایت هم نباشد بسیار سخت تر و کلافه کننده می شود چون دغدغه های ذهنی مطالعه به خودی خود زیاد است پس خانواده ها بهتر است داوطلبان خود را تشویق کنند تا داوطلب از ادامه مطالعه و سختی‌های راه پشیمان نشود.

آیا آزمون های آزمایشی هم شرکت کردید؟

خیر بنده معتقدم که کتاب های تستی خوب و جی برگ ها به جهت پرسش و پاسخ بودن و روش تستینگ بودنشان سیار بیشتر به من کمک می کند و در واقعیت هم همین بود.

نقش تست زنی چطور بود ؟

جی برگ ها برای من مثل  کتاب تست معتبر کار میکرد. خاطرم هست که در جلسه آزمون ارشد امسال زمان ۱۲۰ دقیقه بود و من فقط در ۷۲ دقیقه همه سوالات را به راحتی پاسخ دادم و تقریباً ۵۰ دقیقه زمان اضافه آوردم که البته باید تاکید کنم تاثیر جی ۵ در مدیریت تایم تست زنی بود که من این را واقعا تجربه کردم و همینطور دلیل دیگر آن تثبیت مطالب در ذهنم بود که فقط توسط جی برگ ها وروش مطالعاتی آن اتفاق افتاد.

آیا منبع مکمل هم مطالعه کردید؟

 من خیر منبع مکملی مطالعه نکردم زیرا بسته های جی ۵ برای کسب رتبه برتر کافی بود مگر اینکه شخص در درس خاصی ضعف داشته باشد که البته توصیه موکدم این است که  داوطلب حتما  از کمک پشتیبان نیز  استفاده کند تا راهنما بتواند او را راهنمایی کند  که آیا در درس خاصی ضعف دارد یا خیر؟

پیامی برای داوطلبان حقوقی دارید؟

از نظر من  داشتن انگیزه و استمرار در مطالعه بسیار بسیار مهم است و به جرات میتوانم بگویم حتی اگر دانشجویی پیام نوری باشد یا در دانشگاه تهران یا در دانشگاه آزاد درس بخواند یا فارغ التحصیل شود  برای قبولی در آزمون های شغلی تفاوتی ندارد چون به مطالعه و نحوه به خاطر سپاری مطالب بستگی دارد .پس شما از هر دانشگاهی که فارغ التحصیل شده باشید میتوانید جزو قبولی ها باشید مشروط بر تلاش مطالعاتی تان و گوش دادن به حرف های پشتیبانتان را نیز فراموش نکنید.

 کلام پایانی تان را بفرمایید ؟

من داوطلب موفقی هستم که تمام مسیر قبولی باجی۵ را رفته و توصیه شدید به هم رشته ای هایم می کنم که به جی پنج شک نکنید چون هم من و هم استادم که رتبه یک شدند در آزمون وکالت جی ۵ را تجربه کردیم و و به قبولی با رتبه عالی دست پیدا کردیم پس شما هم می‌توانید با جی۵ برترین باشید…

تنظیم و گردآوری: بهار داریان

Comments 5

    1. Post
      Author

      شاید ولی اگه این فرصتی مهم باشه و از دست بدهیم چه؟
      اگه بر سرنوشت و آینده شغلیمون اثر بذاره چی؟
      به نظرم راه حل در آزمون و خطا در مقیاس کوچک است .طبق این روش کم ریسک ،اول یک درس را امتحان می کنیم و اگر واقعا آن آثاری که قول داده شده بود را تجربه کردیم که عالیست ! در این صورت هزاران نکته وارد حافظه مان شده که در آزمون و لایحه و دفاع از آن بهره میگیریم و همکاران و دیگران را شگفت زده می کنیم !و نشان می دهیم تا چه اندازه قابل اعتماد هستیم ! و این یعنی تضمین آینده شغلی و یا اگر نه ، بقول شما یک ترفند تبلیغاتی دروغین باشد، در این صورت با صرف هزینه محدود برای یک درس به احتمال بسیار زیاد ما دچار فقر و مشقت نمی شویم ولی با توجه به اثار مهمی که برایمان دارد به ریسکش می ارزد .
      خلاصه کلام : باید ریسک کنیم ولی آنرا در مقیاسی انجامش دهیم که در صورت شکست برایمان عواقب سنگینی نداشته باشد ولی اگر ریسکمان جواب دهد چه ها شود!

  1. جناب دهقانی پور شما یه جا گفتید آزمون آزمایشی شرکت کردید ودر آخر گفتید شرکت نکردید
    این یعنی چی ؟؟

    1. وقت شریف بخیر
      آزمون‌های آزمایشی، صرفا آزمون‌هایی هستند که از سوی موسسات حقوقی در بازه زمانی مشخص هر یک ماه یا دو ماه برگزار می‌شوند
      بنده همچین آزمون‌هایی رو شرکت نکردم.
      منظورم از آزمون آزمایشی، آزمون ارشد سال ۱۴۰۰ بود که چون هنوز در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل نشده بودم، صرفا این آزمون جنبه‌ی آزمایشی برام پیدا کرده بود و خودم رو در این آزمون محک زده بودم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *