سردفتری

عجب شغلیه سردفتری!!!؟؟؟

خواستم گزارشی مبنی بر جزییات شغل سردفتری برای خانم ها تهیه کنم و براتون بگذارم تا شما هم با مزایای این شغل بیشتر آشنا شید پس با همکارانم یه پروژه ناب تعریف کردیم و لیستی از خانم های سردفتر تهیه کردیم و دست به کار شدیم :

_ الو سلام باخانم سردفتر نادره جعفرزاده می خوام صحبت کنم تشریف دارند؟ _ سلام تشریف دارند ولی در حال مکالمه اند و سرشون خیلی شلوغه یکربع دیگه تماس میگیرید؟
_ بله حتما
( یکربع بعد و تماس مجدد…)

_ سلام امکان ارتباط با ایشونو دارم؟ سلام شرمنده سرشون خیلی شلوغه و امروز واقعا امکانش نیست لطفاً فردا تماس بگیرید ….

و اما شخص مدنظر بعدی
الو سلام با خانم سردفتر شکور می خوام صحبت کنم .

_سلام ایشون سرشون شلوغه یکی دوساعت دیگه تماس بگیرید( ساعت۱۰ صبح )

_ (ساعت ۱۲ ظهر ) سلام مجدد داریان هستم با خانم شکور سردفتر محترمه میخواستم صحبت کنم
_سلام سرکار خانم . والا انقدر اینجا سرمون شلوغه که حتی نتونستم نیم خیز شم از صندلیم و برم پیش ایشون ببخشیدا میشه یک ربع دیگه تماس بگیرید؟؟

_ بازار به راه… بله حتما با کمال میل

_( تماس مجدد پس از ۲۰ دقیقه)
_ سلام سرشون خلوت شد بهشون اطلاع دادین که بنده می‌خوام صحبت کنم باهاشون؟

_ والا نتونستم بلند شم از روی صندلیم اینجا خیلی شلوغه
_بفرمایید چه روزایی یا چه ساعاتی سرتون خلوت تره من همون تایم تماس بگیرم.
_ والا ما هیچ وقت سرمون خلوت نیست شما فردا باز یه تماس بگیرید میخواید شمارتونو بدید من به خانم شکور میدم .
_ بله … حتما یادداشت بفرمایید ۰۹۱۲….

و اما درباره چندین سردفتر خانم دیگر هم همین روایت ادامه داشت این شد که احساس کردم سوژم سوژه بسیار خوبیه به همین جهت با یکم تحقیق بیشتر براتون مقاله ای نوشتم که مزایای این شغل رو باهم بررسی کنیم :

طبیعتا از آنجایی که سردفتری اسناد رسمی شغلی ست که به امور رایج تخصصی حقوقی در رسته های متفاوتی در جامعه می پردازد مانند تنظیم انواع اسناد و انواع قراردادها و وصیت نامه ها و هبه و صلح نامه ها و… می پردازد؛ با این وجود یک سردفتر هیچ وقت بیکار نمی ماند و منبع درآمد خوبی خواهد داشت البته شاید برای شما حقوقی هاهم پیش آمده باشد که وقتی به شغل سردفتری فکر می کنید اولین چیزی که به ذهنتان می رسد در آمد بسیار خوب این شغل در کنار پرستیژ اجتماعی بالای آن باشد.

نکته حایز اهمیت این است که علاوه بر این نکته مزایای دیگری چون بازنشستگی؛ بیمه ؛خدمات رفاهی ؛ مرخصی نیز وجود دارد که طبق قانون به سردفتر خانم یا آقا تعلق می گیرد پس امور رفاهی را هم در زمان اشتغال و پس از آن در بر می‌گیرد در ادامه به موارد مهمی می توانیم اشاره کنیم تا با مزایای شغل سردفتری برای خانم ها بیشتر آشنا شوید.

حق بیمه و خدمات رفاهی که سردفتران و دفتریاران بهره می برند و همینطور وجود مراکزی که تا حدودی تسهیلات و حمایت هایی را برای سردفتران ارائه می‌دهد و استفاده از خدمات درمانی رفاهی اقامتی مراکز طرف قرارداد دریافت وام تخفیف سفر خرید کالا و خدمات ورزشی و اموری از این قبیل نمونه‌ای از این خدمات می باشد همچنین بازنشستگان نیز می‌توانند تحت شرایطی از خدمات کانون سردفتران استفاده نمایند ضمناً سردفتر خانم نیز می تواند از مرخصی های قانونی طبق مقررات استفاده نماید که سالانه یک ماه مرخصی عادی و یک ماه مرخصی استعلاجی می باشد.

از دیگر مزایای شغل سردفتری بهره مندی از حق بازنشستگی در صورت رسیدن به ۶۵ سالگی یاد داشتن سابقه کاری ۳۰ سال می باشد که در این صورت شخص می تواند درخواست بازنشستگی کند و البته فروش امتیاز دفترخانه پس از دوران خدمت ارزش بازنشستگی را چند برابر میکند.

و اما نتیجتا نکته جالبی که ما طی تجربه خودمان به دست آوردیم این بود که در طول یک هفته به جهت پروژه پژوهشی مجموعه جی ۵ با سردفتران خانم بی شماری تماس گرفتیم اما ظاهرا دفاتر اسناد رسمی آنقدر شلوغ بودند که ما حتی نتوانستیم از بین ۲۰ سردفتری که با آنها تماس برقرار شد حتی با یک سردفتر ارتباط برقرار نماییم.
و البته لازم به ذکر است که این شغل برای خانم ها بسیار عالی می باشد هم به لحاظ درآمد و هم به لحاظ امنیت بالای شغلی نسبت به دیگر مشاغل حقوقی از این جهت توصیه میکنیم که اگر خانم ها به دنبال یک شغل مناسب حقوقی میگردند شغل سردفتری بسیار عالی می باشد.

گردآورنده: بهار داریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *