آیا باید منابع مکمل بخوانیم؟

آیا باید منابع مکمل بخوانیم ؟

بهترین نوع مطالعه جهت رسیدن به قبولی در آزمون های مشاغل و تحصیلی حقوقی، مطالعه با تکرار و مرورهای منسجم است. زیرا مباحث حقوقی علاوه بر اینکه حجم زیادی دارند، فوق العاده فرار هستند و فراموش می شوند. تنها جی۵ است که به داوطلبان کمک میکند تا مرورهای منسجمی با ابزار متناسب با آنرا (فکرافزار جی۵) داشته باشند، آن هم بدون این که دچار خستگی و کلافگی مطالعاتی شوند. گاهی برای داوطلبان این سوال پیش می آید که آیا کسانی که باجی۵ پیش می روند نیازی به مطالعه منبع مکمل دارند؟

پاسخ این است که داوطلبان از چند جهت با هم متفاوتند و برای هرکدام نسخه مربوط به خود را داریم که البته در این جا چند مورد از آن را بررسی می نماییم:

  • تفاوت در پایه مطالعاتی
  • تفاوت در مقطع فارغ التحصیلی
  • داشتن مشاغل حقوقی و غیرحقوقی
  • متفاوت بودن وقفه مطالعاتی هر داوطلب
  • متفاوت بودن زمان ویژه مطالعه هرداوطلب

با شمردن این تفاوت ها همچنان سوال اینجاست که چه کسانی باید از منبع مکمل استفاده کنند؟

صریحا باید گفت داوطلبانی که ترمهای اول رشته حقوق هستند و به جی۵ مراجعه می کنند طبیعتا باید منابع مکمل را به عنوان منابع درسی شان نیز مطالعه نمایند. اما داوطلبانی که ترم های آخر را طی میکنند باتوجه به اینکه مطالعه کتب درسی شان را طبق واحدهای پاس شده پشت سر گذرانده اند، الزامی به مطالعه کتب منبع ندارند مگر در شرایط خاص. بعنوان مثال داوطلبی که ترم یک را پشت سر میگذارد طبیعتا هنوز به معنی عقد وتفاوت آن با ایقاع اشراف ندارد.

بنابراین به کسی که اطلاعاتش در این حد است توصیه می شود حتما کتاب ها را نیز مطالعه کنند. گرچه در جی برگ ها ساده سازی هایی انجام شده است. اما به طور کلی رابطه جی برگ و کتاب مانند رابطه تسبیح و دانه هایش است. کتب مانند نخ تسبیح برای این دسته از اشخاص پیوستگی ایجاد می نماید تا صرفا منجر به درک بهتر موضوع گردد وگرنه تکرارو مرورهای اشخاص به واسطه جی برگ ها اتفاق می افتد.

چه کسانی نیازی به استفاده از منبع مکمل ندارند؟


با توجه به اینکه عموم داوطلبان مطالعه قبلی دارند یا تازه فارغ التحصیل شده اند ویا اطلاعات مطالعاتی آنان خوب است یا سال های گذشته جهت شرکت در آزمون های حقوقی اعم از تحصیلی یا استخدامی اقدام نموده اند ومطالعاتی در این راستا نیز داشته اند و یا اشخاصی که شاغل در محیط های حقوقی هستند طبیعتا تسلط بر مباحث حقوقی شان نیز خوب است. بصورت کلی می توان گفت این اشخاص نیازی به منبع مکمل ندارند، مگر در صورت صلاحدید پشتیبان صرفا نیاز به مطالعه منبع مکمل در درسی خاص را داشته باشند.

امروزه در جامعه داوطلبان حقوقی منابعی به عنوان منابع مکمل جاافتاده که شاید به تنهایی نتیجه مطلوب به داوطلب ارائه ندهد اما همانطور که اشاره کردیم به عنوان مکمل، کمک کننده است که به بررسی تعدادی از آنها می پردازیم:

کتب فوق مجموعه ای بروز از کتب پیشنهادی برای آزمونهای حقوقی می باشد که به داوطلبان با شرایط فوق پیشنهاد می شود.

توجه: (جهت خرید هریک از کتابهای فوق برروی آن کلیک کنید)

Comments 20

  1. سلام من دیروز بسته پرقدرت وکالت سفارش دادم الان روی سایتتون این کتابا رو دیدم لازم بوده کتابها را هم بخرم؟

    1. سلام خانم رحیمی عزیز
      اول میگم ورودتون رو به جمع خانواده جی ۵ تبریک میگم ..اما در پاسخ به سوالتون اصولا نیازی ندارید به مطالعه کتابها اما بعد از فعالسازی پشتیبانی و در روند مطالعه اگر پشتیبانتون با توجه به سطح شما براتون احساس نیاز کنن منبع وکمل ها را پیشنهاد میکنن..

    1. درود به شما جناب جامی
      نمیدونم چقدر جی ۵ را میشناسید و مزایای روش مطالعاتی ما رو میدونید ..ما لقمه ی آماده ی منابع را داخل برگه های کوچک اندازه کارت عابر بانکتون تقدیمتون میکنیم که حجم مطالب را به صورت چشمگیری کم کرده برای شما و شما این مطالب با روش تکرار و مرور جعبه ی جی ۵ در حافظه طولانی مدتتون ثبت میشه و شما دیگه مطالبی که خوندید را فراموش نمیکنید..اما گاهی پیش میاد که داوطلبان به خاطر پیش مطالعشون نیاز به منبع مکمل دارن که در این مواقع ما این منابع مکمل را پیشنهاد میکنیم..برای دریافت مشاوره کامل میتونید با ما تماس بگیرید ۰۲۱۶۶۹۷۹۵۰۰ تماس بگیرید

  2. سلام خسته نباشید پشتیبان من تشخیص دادن که منبع مکما نیاز دارم .لیست این کتابها را خوندم غیر از یکیش بقیه رو برادرم داره میتونم از ایشون بگیرم بخونم؟

    1. درود به شما جی پنجی عزیز
      اگر کتابهای برادرتون چاپ جدید هست بله چرا که نه شما میتونید از همون کتابها استفاده کنید فقط کتابی را که ندارید سفارش بدید..

  3. سلام یه سوال دارم من الان میخوام بسته وکالت قدرت را بخرم.. باید همه کتابها رو هم بخرم؟

    1. سلام به شما رزیتای عزیز
      اصولا نیاز به مطالعه ی کتاب یا منبع دیگه ای ندارید ..اما اگر پشتیبانانتون تشخیص بدن در درس خاصی نیاز به منبع مکمل دارید بهتون میگن ..

  4. سلام به پشتیبانای عزیز خواستم ازتون تشکر کنم کتابهام به دستم رسید ممنون که تحقیق و بررسی برای منابع مکمل رو برامون انجام دادید.ایشالا امسال جزءقبولیاتون هستم

    1. درود به شما المیرای عزیز
      منابع داخل جی برگها رفرنس های اصلی هستن مثلا برای مدنی ما مواد قانونی و کتابهای دکتر کاتوزیان را کار کردیم .

    1. درود برشما خانم کاظمی عزیز
      بله شما هم امکان خرید تک به تک کتابها را دارید و هم میتونید پکیج کامل را از قسمت فروشگاه سایت یا به صورت تلفنی از کارشناسانمون خرید کنید ..

    1. سلام خانم مسعودی عزیز
      درسهای مشترک چند آزمون را پوشش میدن یعنی برای مثال کتاب تست مدنی برای وکالت و قضاوت و ارشد حقوق خصوصی و..کاربرد دارد

  5. سلام ببخشید وقتی بسته جی ۵ را بخریم این کتابها لازمه ؟یعنی هر دورو باید بخریم؟

    1. سلام مهری جان
      محتوای داخل جی برگها رفرنس های اصلی هست که به صورت جامع و کامل نوشته شده اما گاهی داوطلبانی را داریم که به دلیل پیش مطالعه ی خیلی ضعیف و یا فاصله ی خیلی زیادی که داشتن با مطالعاتشون نیاز به منبع مکمل دارند که ما این منابع را براشون گردآوری کردیم..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *